Pvkul 2 Pagi Masih Lagi Tunggu Pelanggan , Gigih Cari Rezeki Halal . Ramai Seb4k Bila Dapat Tahu Wrga Emas Berpanas Dalam Maskot Kucing Tu.

Pvkul 2 Pagi Masih Lagi Tunggu Pelanggan , Gigih Cari Rezeki Halal . Ramai Seb4k Bila Dapat Tahu Wrga Emas Berpanas Dalam Maskot Kucing Tu.

Meskipun usianya sudah lanjut, wanita ini tetap cekal mencari rezeki sebagai maskot yang menjadi penyeri warga kota.

11 1 300x224 1

Di sebalik maskot yang kelihatan ceria, ters3mbunyi seribu satu kisah yang mungkin tid4k diketahui sesiapa.

Kisah wanita itu menjadi perh4tian selepas seorang pemuda dikenali sebagai Roslan Salleh membuat pend3dahan mengenainya di Fb, baru-baru ini.

Menurut Roslan, dia kagum melihat kesungguhan wanita itu dan berdoa agar Allah melimpahkan rezeki buatnya.

“Melihat kesungguhannya saya teruja, apatah lagi diusia ini beliau sepatutnya sudah berehat dan berada di rumah sahaja.

“Nampak juga raut wajah berusia ini kelet1han tetapi apakan daya, mungkin ini sahaja cara untuk menjana pendapatan yang halal.

10 1 300x177 1

“Apapun moga Allah permudahkan urusan makcik ini, dilimpahkan rezeki seluasnya, diberikan rahmat Allah dan kesihatan yang baik selalu,” ujarnya lagi.

Menerusi posting di Fb, Roslan turut berkongsi foto wanita itu yang sedang duduk menunggu pelanggan di tepi jalan, sekitar pvkul 2 pagi.

Maskot itu setia menunggu pelanggan demi mencari sesuap rezeki.

“Memang wrga kota sekarang sangat merasakan kepay4han untuk menjalani kehidupan di kota sebesar Kuala Lumpur. Apatah lagi sekiranya ada banyak t4nggungan yang harus kita hadapi.

“Di sebalik keriangan orang ramai bergambar bersama watak kartun yang mewarnai suasana di kawasan persekitaran Bazaar Malam Wangsa Maju ini, saya terk3jut melihat sal4h satu watak kartun itu.

“Dia merupakan se0rang wrga emas sekitar baya ibu saya dan mungkin seusia ibu ayah anda,” ujarnya.

Nampak juga raut wajah berusia ini kelet1han tetapi apa kan daya, mungkin ini sahaja cara untuk menjana pendapatan yang halal.“Nampak letih mukanya. Kasihan makcik tu terus kuat mencari rezeki. Semoga Allah permudahkan urusan dia.

Ramai net1zen menitipkan doa agar wanita itu dimurahkan rezeki.

Di ruangan komen, ramai net1zen turut melu4hkan rasa sayu akan keper1tan hidup wanita itu sehingga dia terp4ksa bekerja sebagai maskot.

“Allahurabbi Ya Allah. Allahuakbarrr Ya Allah. Moga makcik ni terus tabah dan kuat serta diberikan kesihatan yang baik dan dipermudahkan urusannya.

Sumber:Mstar VIA nepalkhabar24

Leave a Comment